Czym jest laser Valon typu Multispot?

W centrum Okulistycznym OCULISCTIC stosuje się laser Valon typu Multispot w leczeniu 3 postaci retinopatii cukrzycowej:

• retinopatii niepoliferacyjnej prostej,
  • retinopatii przedproliferacyjnej,
  • retinopatii proliferacyjnej.

Laser ten został po raz pierwszy zaprezentowany w 2009 roku przez duńską firmę Duallaser. Urządzenie dzięki zastosowaniu technologii galwanooptycznej pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Laser pozwala na bardzo komfortową pracę okulisty, ponieważ posiada wygodny ekran dotykowy i specjalny sterownik, który pozwala na kontrolę urządzenia bez odwracania wzroku. Laser Valon typu Multispot emituje krótkie impulsy, efekt leczenia może być kontrolowany za pomocą ustawień sprzętu – od subtelnych impulsów do znacznych.

Nowoczesny Laser Valon typu Multipsot w Centrum Okulistycznym OCULISTIC pełni ważną rolę w leczeniu retinopatii cukrzycowej. Fotokoagulacja laserowa to powszechnie stosowana metoda leczenia tej choroby, a dzięki laserowi Multispot, leczenie przebiega bardzo szybko i bezboleśnie. Schorzenie rozwija się głównie u pacjentów cierpiących na cukrzycę typu 1 lub 2, ryzyko wystąpienia retinopatii rośnie wraz z czasem chorowania na cukrzycę. Do grupy ryzyka należą również osoby z podwyższonym stężeniem cukru we krwi. Charakter metody leczenia pozwala na uniknięcie uszkodzenia wzroku, zachowując jednocześnie istniejące pole widzenia i zdolność do widzenia po zmroku.

Przebieg leczenia

Głównym elementem leczenia jest zmniejszanie objętości nieprawidłowo rosnących naczyń. Procedura przed zabiegiem wygląda następująco:

• pacjent otrzymuje krople znieczulające,
  • po odpowiednim czasie od podania środka znieczulającego wykonuje się zabieg, który trwa zaledwie 6 minut.

Po zabiegu wskazane jest przestrzeganie kilku rekomendacji:

• Pacjent nie powinien prowadzić po zabiegu pojazdu.
  • Wskazane jest również ograniczenie wysiłku fizycznego, pacjent nie powinien podnosić ciężkich rzeczy,
  • nie można spożywać alkoholu przez minimum 3 tygodnie,

Do wykonania czynności higienicznych wokół oka należy używać jedynie czystych płatków kosmetycznych bądź chusteczek jednorazowych.

Co jeszcze warto wiedzieć o laserze Valon typu Multispot?

• Laser Valon typu Multispot niszczy niedokrwione części siatkówki, zapobiegając w ten sposób postępowi choroby.
  • Zabieg redukuje ryzyko wystąpienia odwarstwienia siatkówki.
  • Terapia laserem trwa ok. 6 minut.

• Jeśli chorujesz na retinopatię cukrzycową, zapytaj swojego lekarza o zabieg laserem Valon typu Multispot.
  • Po zabiegu nie należy prowadzić pojazdu, najlepiej przyjść na wizytę z osobą towarzyszącą.
  • Po zakończeniu terapii nie rezygnuj z wizyt u okulisty!