Plastyka powiek górnych i dolnych – objawy, diagnostyka i leczenie

Blefaroplastyka, czyli inaczej plastyka powiek to zabieg, który niesie ze sobą nie tylko korzyści wizualne, ale także zdrowotne. Opadające powieki dodają spojrzeniu lat, a za ich sprawą twarz wygląda na zmęczoną i smutną. Opadające powieki mogą także ograniczać pole widzenia i powodować np. zapalenie spojówek.

Korekcja podwijania i odwijania powiek

Z kolei podwinięcie powiek (inaczej entropion) powoduje znaczny dyskomfort u pacjenta. Zwykle dotyczy to powieki dolnej. Pacjent może odczuwać dyskomfort, podrażnia rzęsami rogówkę, co może powodować stany zapalny. Podwinięcie kieruje się w stronę oka. Z kolei odwinięcie powiek sprawia, że zaczynają one odstawać od gałki ocznej. Przyczyną może być starzenie się narządu wzroku, bliznowacenie po zabiegu chirurgicznym oraz stan zapalny (jaglica).

• częste zapalenia spojówek,
  • wrażenie występowania ciała obcego,
  • choroby rogówki,
  • łzawienie i zaczerwienienie.

Korekcja wymaga zabiegu chirurgicznego. W Centrum Okulistycznym OCULISTIC wykonuje się skrócenie poziome powieki i plastykę wiązadeł powiekowych.

Korekcja niedomykalności powiek

Wskazania do zabiegu:

• owrzodzenia rogówki,
  • przewlekłe zapalenie spojówek,
  • skłonność do erozji rogówki.

Niekiedy zdarza się tak, że powieki mogą się nie domykać. Aby z tym walczyć w Centrum Okulistycznym OCULISTIC wszczepia się w powiekę górną implant. Implanty wszczepiane w Centrum OCULISTIC są niezauważalne dla otoczeni i posiadają atest medyczny. Metoda nie wpływa na przywrócenie funkcjonowania uszkodzonego nerwu.